Monday, August 16, 2010

Selamat Menjalani Ibadat Puasa

Salam ....
Pertama sekali saya ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa di bulan Ramadan Al Mubarak. Berpuasa banyak manafaatnya selain merehatkan perut kita dari makan tak henti-henti.Puasa tahun nier best sikit kerana family aku dah makin besau ...dengan pertambahan ahli keluarga nampak lebih meriah posa tahun nier walaupun kedua-dua putraku makan dengan selambanya di siang hari ...maklumlah tak cukup umur lagi ....takpa papa tunggu korang besar ....Bulan posa yang cukup berbudget kerana nak simpan duit bagi duit raya .....kurang2 sebelah tangan gak abis untuk duit raya ...Pada bulan posa gak aku menghadkan aktiviti menembak orang dan mungkin bulan posa nier buat sikit ibadat untuk cover dosa2 yang lepas (tak terkira beb ). mungkin bulan posa nier aku leh spend time gan family lebih sikit dari selalu ( hope so ).Bulan posa nier gak aku nak try develop sikit-sikit web site aku yang tak pernah siap dan buat kerja2 yang tergantung kerana membuat kerja orang lain ....bulan posa nier juga aku terpaksa bersabar dengan kerenah budak2 yang suka membuat aku marah (student) tapi ....i feel diffrents bila posa hahaha ....lantak koranglah ...kalau layan mau batal posa aku saja ...baik buat taktau ....sabar ..........
kandang-kadang teringat masa kerja cuci keta dulu tgk kawan2 bersemangat buat kerja nak kejar duit raya ....mana taknya awai dah makan nasik ....kalau bulan tak posa lauk kuah gan ikan ...tapi mai bulan posa lauk ayambakar dan air tebu .....mana leh tahan beb ...tgk depa racun aku suruh bukak posa sekali ... tapi iman selalu kuat cuma bila tiba 1 hari nak raya tue yang selalu kandas kerana keta terlalu banyak kadang2 cecah 40 bijik ....kalau posa boleh pengsan .....selalu jarang tinggal ....rugi la kan tinggal sehari ...kepada rakan2 ku ari, yeh dan ha ...tahun nier leh kot posa penuh dah kerja senang dah ....takkan nak beratur pintu belakang kedai nasi kandar lagi ....hahahaha .... ok dah la aku mengarut dah panjang pulak ....

Peringatan utk sahabat: Niat berpuasa secara harian: “Sahaja aku berpuasa esok hari pada bulan Ramadan, tahun ini, fardu atasku kerana Allah Taala.” Niat berpuasa untuk sebulan: “Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadan tahun ini, fardu atasku kerana Allah Taala.”
[SELAMAT BERPUASA]

Mari layan gambar Afiq

YM/FB :zaxlroses/Azahairi Abd Aziz
Email : zaxl_81@yahoo.com.my
Call/Sms : 016-2254337
Azahairi Abd Aziz ©

No comments:

Post a Comment